مام جمعه موقت کرمانشاه: دحوالارض روز بارش رحمت خداوند بر مؤمنان است
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

آیت‌الله محمد حجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: 25 ذی‌القعده مصادف است با روز دحوالارض روزی که به معنای پهن شدن زمین از زیر خانه کعبه بر روی آب است.

وی تصریح کرد: شب دحوالارض نیز از لیالی شریفی است که رحمت بی‌کران خداوند بر مؤمنان نازل شده و عبادت کردن در آن اجر بسیار بالایی دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس روایات، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی‌(ع) در این روز متولد شده‌اند، افزود: بسیاری از روایات شیعه نیز ظهور امام زمان‌(عج) را در این روز دانسته‌اند.

حجتی خاطر نشان کرد: فضلیت‌های فراوانی برای روز دحوالارض در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به روزه گرفتن اشاره کرد که معادل 70 سال است.

به گفته این مسئول، روز دحوالارض یکی از چهار روز مهم در سال به شمار می‌رود که هر کس آن را به عبادت خداوند متعال بگذراند هر آنچه میان آسمان‌ها و زمین است برای وی طلب استغفار می‌کنند.

وی ریشه دحوالارض را به استناد قرآن کریم مختص به آیاتی از سوره‌های نازعات و شمس دانست و گفت: در این روز زمین از زیر آب بیرون می‌آید و محل کنونی کعبه به‌عنوان نخستین مکان در این واقعه شناخته می‌شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: طلب استغفار از درگاه خداوند رحیم، قرائت زیارت امین‌الله و زیارت امام رضا(ع) از جمله اعمال مستحب این روز است.

حجتی یادآور شد: گستردگی رحمت خداوند در روز دحوالارض تمام جهان را فرا می‌گیرد و مسلمانان می‌توانند در این روز از خوان رحمت بی‌انتهای باری تعالی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com